'T is hier fantastisch! - Reisverslag uit Sint Maarten, Nederland van Eline Ceelen - WaarBenJij.nu 'T is hier fantastisch! - Reisverslag uit Sint Maarten, Nederland van Eline Ceelen - WaarBenJij.nu

'T is hier fantastisch!

Door: Eline Ceelen

Blijf op de hoogte en volg Eline

04 Mei 2015 | Nederland, Sint Maarten

Hoi allemaal,

Gisteren zaten we precies drie maanden op Sint Maarten, wat gaat de tijd snel en wat hebben we het geluk dat we zoveel mee kunnen én mogen maken! Dus tijd voor een nieuw verslag waarin ik zal proberen om zoveel en kort mogelijk te beschrijven over afgelopen maand.

De maand april was voor ons op stage een pretmaand; veel vrije dagen, fieldtrips (uitstapjes) en twee heerlijke weken vakantie!
Maar ondanks dat heb ik het op stage nog steeds prima naar mijn zin en gaat alles lekker zijn gangetje.
Samen met de leerlingen van de bovenbouw ben ik afgelopen stageweek gaan kijken naar het Steelpanconcert van de leerlingen van groep 6 van de Sister Regina Primary School. (Steelpan is een typisch muziekinstrument van Sint Maarten.) De leerlingen van groep 6 hebben de afgelopen periode les gekregen in het bespelen van deze instrumenten en wij hadden het geluk om hen te mogen bewonderen. Alleen de rit ernaar toe was voor mij al een hele belevenis! In een oude Amerikaanse schoolbus, waarvan de deuren niet sluiten en met een motor die de berg net haalt, op weg naar "The Paris Hall" waar het concert plaats vond. Niet alleen de leerlingen van de katholieke basisscholen op Sint Maarten namen deel aan het concert, ook een groep uit Antigua nam deel aan de show. Er hing een hele gemoedelijke en gezellige sfeer en ik kwam ogen en oren te kort! Twee leerlingen uit mijn klas hebben in die uren niet stil gezeten, elk lied hebben zij wel mee gedanst en gezongen, wat hadden zij én wij een lol!;)
Daarnaast ben ik op de laatste dag voor de vakantie samen met de leerlingen van groep 8 en collega's: Cindy en Daniëlle op fieldtrip naar Kimsha beach geweest. De leerlingen van groep 8 hebben ondertussen de schoolexamens afgerond en dus tijd voor wat ontspanning en teambuildingsactiviteiten. Op Kimsha beach hebben we allereerst Softbal gespeeld, vervolgens een fotowedstrijd gedaan en tot slot nog even lekker genoten van de zon, zee en het strand! Omdat ik gespecialiseerd ben in het jonge kind heb ik nog nooit eerder in de bovenbouw les gegeven of een dag meegedraaid. Dit was dan ook een mooie ervaring om mee te maken en dan vooral in deze cultuur en op dit eiland! Het was een erg leuke middag waarbij ik de leerlingen op een hele andere manier heb leren kennen!
Ook hebben Lisanne en ik ons eerste project; creatief schrijven en stellen afgerond. Zowel de pabodocenten als de directeur van de Sister Regina waren erg tevreden over het eindresultaat, een mooi middel om de schrijfmotivatie te stimuleren én betekenisvol en uitdagend voor de leerlingen. Niet verwacht dat het eindproduct er zo uit zou komen te zien, dus stiekem zijn wij ook wel een beetje trots!
De komende weken gaan wij verder met het project rondom realistsch rekenen.

Na al dat harde werken was het dan tijd voor de welverdiende vakantie, maar helaas begon die voor mij wat minder fijn dan gepland was. Ook mijn laptop had het stokkie gelegd, maaaaar gelukkig kwamen de hulptroepen er zo goed als aan en kan ik nu dus weer even vooruit!;)
Dag twee van de vakantie viel letterlijk en figuurlijk ook in het water. Het was de tweede bewolkte en regenachtige dag op Sint Maarten en dit terwijl er bezoek vanuit het toen nog mooie Nederland onderweg was naar ons. De cocktails maakten veel goed en als we het vergelijken met Nederland mogen we over twee minder zonnige dagen zeker niet klagen!
Gelukkig hebben we de overige dagen kunnen genieten van heerlijke zonnige en warme dagen!

In de eerste week vakantie hebben we samen met Jessie, vriendinnetje van Lisanne, genoten van vele (nieuwe) strandjes; Baie Longue, Mullet bay en Little Bay. En ik denk dat we hiermee ondertussen meer dan de helft van het totaal aantal stranden (37) op Sint Maarten wel bereikt hebben.
Donderdag was een van de vetste en onvergetelijke dagen die week. Deze dag zijn we met een speedboot naar een nieuw eiland: Anguilla gevaren. Anguilla lijkt totaal niet op Sint Maarten, het eiland is plat en erg smal en men rijdt links in plaats van rechts. Ook heeft Anguilla relatief weinig inwoners, de reisleidster vertelde dat er bijna meer geiten dan mensen leefden op Anguilla haha.
Ik voelde me die dag na een lange tijd weer een echte toerist. Een onbekend gebied en afhankelijk van de kennis van anderen. Maar goed dat we een georganiseerde reis hadden geboekt en overal heen en weer werden gebracht. Allereerst zijn we die dag naar het 7e mooiste strand van de wereld gegaan; Shoal bay! Het zand is hier zo zacht en wit en de zee helder blauw, nog mooier dan hier op Sint Maarten! Daarnaast hebben we die dag ook met dolfijnen gezwommen, wat was dat gaaaaaaf! Van het voelen van de huid en kusjes geven tot aan het vooruit duwen over het water en zwemmen op de buik van de dolfijn! Een ervaring die ik niet snel meer zal vergeten, wat heb ik genoten van deze dag!!
In de avonduren hebben we ons ook niet hoeven vervelen, van nachtzwemmen, casino, rhythm 'n booze tot aan soggy dollar met dj Chuckie!

Vrijdag was het dan zover KLM Boeing 747 was dan eindelijk onderweg met daarin mama, ome Huub en de familie van Lisanne. Net zoals bij de aankomst van Jessie zijn we naar Maho beach (vliegtuigenstrand) gereden en hebben we het vliegtuig over ons heen zien komen. Ondanks dat we al meerdere keren op dit strand hebben gestaan en de vliegtuigen zien aankomen en opstijgen, had ik nu dan toch wel de kriebels in mijn buik. Een apart idee dat ik gewoon onder het vliegtuig stond waarin nu bezoek van ons zat. We zijn bij aankomst snel doorgereden naar het vliegveld om het bezoek met open armen te ontvangen.
De afgelopen week hebben we heerlijk op het resort van "Divi Little Bay" gezeten en was het dan ook echt vakantie voor ons! Even lekker genieten van een schoon appartement zonder muggen en kakkerlakken!
Het was een erg gezellige week waar we hen vele mooie kiekjes van het eiland hebben kunnen laten zien. Hiken naar het hoogste puntje van Sint Maarten, snorkelen bij de tikihut, het stadje Marigot met Fort Louis, Philipsburg met Fort Amsterdam én de carnavalsparade van Sint Maarten. En natuurlijk de lekkere strandjes en zeeën, zwembaden, jacuzzi's en heerlijke cocktails!
De week vloog voorbij en het was helaas al weer snel tijd om afscheid te nemen. En nee, afscheid nemen is niet iets van mijn sterkste kant.. Vrijdag was een dag met een bijzonder tintje, we hebben het vliegtuig vanaf het strand weer uitgezwaaid en zo bleven we weer samen over in een leeg huisje, even wennen!
Gelukkig was dit gevoel snel verdwenen en hebben we het afgelopen weekend nog even lekker kunnen genieten van de zon, zee en het strand. De temperatuur is in de afgelopen weken weer omhoog geschoten, een temperatuur die zich normaal pas in de warmste maand van het jaar; September voordoet. Dat wordt nog even afpikken dus!

Vandaag is het normale leventje weer begonnen en zullen we langzaam aan de laatste puntjes op de i gaan zetten. Ik ben blij dat we hier nog even mogen vertoeven, het avontuur is nog niet afgelopen!
Maaaaaar het goede nieuws heeft ook de andere kant van de wereld bereikt, in September mag ik beginnen met afstuderen. Happy me!

Leuk dat je mijn verslag weer hebt willen lezen. Voor waarschijnlijk de meeste van jullie, geniet nog van jullie heerlijke vakantie in Nederland!
Foto's volgen zo snel mogelijk!

Lieve groetjes,
Eline Ceelen

• 04 Mei 2015 - 22:11

Jette:

Erg leuk om je verhalen te lezen Eline,
    fijn dat je het daar goed maakt!!
    Geniet er nog van!!

• 05 Mei 2015 - 09:08

Sharon:

Hee Eline! Volgensmij wil je straks niet meer weg daar ;)!
    En idd super leuk om dit allemaal te lezen! Heel veel plezier en succes nog !

• 06 Mei 2015 - 08:42

Henriette:

Hoi Eline
    Mooi reisverslag. Wat ben je schandalig bruin. Geniet van de laatste weken op st. Maarten!

• 06 Mei 2015 - 11:06

Irma Van Herpen:

Leuk verslag. Wel raar dat jij je moeder ome Huub danuit het strand uit hun uit kunt zwaaien.